چگونه درآمد دستگاه خود پرداز را افزایش دهیم؟

راههای زیادی هست که به کمک آن میتوانید درآمد دستگاه خودپرداز را افزایش دهید، اگر چه ممکن است که بسیاری از این موارد به محل استقرار دستگاه مرتبط باشد، در کنار هم قرار گرفتن آنچه در ادامه این مطلب بدان میپردازیم باعث خواهدشد، دستگاه شما با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده و تراکنش بالا و مستمر و بازدهی مالی خوبی هم برای شما به دنبال داشته باشد. روشهای زیر اگرچه ممکن است ساده و بدیهی به نظر برسند در افزایش درآمد دستگاه خودپرداز اهمیت فراوانی دارد.

اول: خودپرداز شما باید به خوبی در معرض دید باشد

اولین دستگاه های خودپرداز در بانکها نصب و راهاندازی شدند. به همین دلیل هنوز پیشفرض ذهنی بسیاری از مردم وجود دستگاه خودپرداز در بانک است و ناخودآگاه وقتی دنبال دستگاه خودپرداز هستند به تابلو بانکها توجه دارند.

کافیاست در محل دستگاه خودپرداز یک تابلو با دید مناسب نصب کنید با خط درشت و متمایز روی آن بنویسید «خودپرداز متصل به شتاب» تجربه نشان داده است که وجود تابلو استفاده از دستگاه خودپرداز را تا 2 برابر افزایش میدهد.

هنگام نصب تابلو میتوانید خلاقیت به خرج داده و عناوین پرطرفدار دیگری هم مثل «خرید کارت شارژ» را نیز اضافه کنید.

دوم: خودپرداز خودتان را پیوسته فعال و عملیاتی نگه دارید

عملیاتی بودن دستگاههای خودپرداز در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل اهمیت فراوانی دارد. بزرگترین نقطه ضعف بانکها از سرویس خارج شدن دستگاه در روزها و ساعات تعطیل است.

بعد از مدتی با میزان استفاده از اسکناس، کاغذ مصرفی و همچنین تقویم زمان بندی سرویس دستگاه آشنا خواهید شد. این شناخت کمک زیادی میکند که از غیر فعال شدن دستگاه جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که خدمات پشتیبنی شرکتی که دستگاه شما را سرویس دهی میکند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سوم: دستگاه های نسل اول و قدیمی را کنار بگذارید

بسیاری از بانکها و شرکتهایی که اولین دستگاههای خودپرداز را وارد کشور کردند، به سرعت در حال نوسازی دستگاههای خود هستند از همینرو برخی از مشتریان حقیقی اقدام به خرید دستگاههای مستعمل و قدیمی آنها میکنند.

این امر شاید از نظر اقتصادی توجیهپدیر باشد اما نباید فراموش کرد که دستگاه خودپرداز یک ابزار فناورانه است. امروزاگر کسی از موبایل یا کامپیوتر پنج سال پیش خود استفاده کند ناچارا باید از بخش قابل توجهی از امکانات و همچنین مشتریان چشم پوششی کند. ترجیجا سعی کنید از دستگاه بروز و جدید استفاده کنید.

چهارم: از زیرساخت های مناسب فنی استفاده نمایید

دستگاه خودرپراز شما نیاز دارد که برخی زیرساختها مثل اینترنت و شبکه داخلی بانک استفاده کندکه ممکن است به لحاظ فنی نیاز باشد به صورت بیسیم این منابع تأمین شود.

اگر توجه کرده باشد در برخی از دستگاههای خودپرداز کمی کند عمل میکند که بخشی از این ضعف به دلیل منابع ارتباطی یک از آنهاست. حتما از منابع خوب و باکیفیت استفاده کنید. مشاورین و کارشناسان فنی میتوانند در این خصوص شما را راهنمایی کنند.

پنجم: از بستر یک بانک معتبر و خوشنام استفاده کنید

در هر صورت خودپرداز شما از یک بستر شناخته شده بانکی استفاده خواهد کرد. برخی از موسسات مالی و اعتباری که در سالهای اخیر به شبکه شتاب متصل شدهاند دارای مشکلات اعتباری و یا بعضا حقوقی هستند.

وقتی مشتری در مقابل دستگاه خودپرداز میایستد انتظار دارد از یک بانک یا موسسه خوشنام خدمات بگیرد هرچند ممکن است تفاوت در نوع خدمات الکترونیک بین دو بانک خوشنام وبدنام وجود نداشته باشد اما بهتر است قرارداد خودتان را ترجیحا به یک بانک یا موسسه معتبر متصل کنید.

افزایش درآمد خودپرداز - تبلیغات

ششم: به جای تبلیغات خدمات معرفی کنید

برخی از دستگاههای خودپرداز درکنار خود یا حتا روی مانیتور اقدام به نمایش تبلیغات جانبی میکنند. فراموش نکنید مردم دید مثتبی نسبت به تبلیغات ندارد.

به همین دلیل سعی کنید در کنار دستگاه، سایبان، نمایشگر و در صورتی که پخش صوت دارید از پخش و انتشار هر گونه تبلیغات جانبی غیر مرتبط خودداری نمایید. حتا پیشنهاد میشود دستگاه خودپرداز شما در کنار کیوسک، بیلبورد شهری یا منبع انتشار تبلیغات فرعی دیگری قرار نداشته باشد.

هفتم: همیشه قابلیت پرداخت متنوع داشته باشید

به احتمال زیاد تا به حال پیش آمده است که نیاز به 50 هزار تومان پول داشته باشید و دستگاه خودپرداز به شما یک تراول پنجاههزار تومانی بدهد.

حالا باید به مجددا بگردید دنبال مغازه یا جایی که برای شما این اسکناس را خرد کند. چه بخواهید، چه نخواهید مشتری این زحمت دوباره و خاطره بد را به حساب خدمات دستگاه شما خواهد گذشت و دفعه بعد حتی اگر راه دورتری را طی کند، از دستگاه دیگری استفاده خواهد کرد.d

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *