2

چرا خرید دستگاه خودپرداز یک سرمایه‌گذاری سودآور است؟

سرمایه گذاری بر روی دستگاههای خودپرداز تقریبا در تمام جهان در حال تبدیل شدن به یکی از باثبات‌ترین الگوهای درآمدزایی مشارکتی تبدیل شده است. این شیوه سرمایه‌گذاری در ایران هم با استقبال بسیار خوبی هم برخوردار شده است.

در این مطلب به مهمترین دلایلی می‌پردازیم که این روش سودآوری از سرمایه‌های حقیقی و حقوقی منطقی را توجیه کرده و به‌صرفه می‌داند.

اول: طرف قرارداد و پشتوانه شما یک بانک یا شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ است

خرید دستگاه ATM یا همان خودپرداز نوعی مشارکت در فرایند ارائه خدمات بانکی محسوب می‌شود. طبق مصوبه بانک مرکزی به تمامی تراکنش‌های بانکی انجام شده در شبکه شتاب کارمزد تعلق می‌گیرد، در واقع وقتی شما یک دستگاه خودپرداز می‌خرید سود سرمایه‌گذاری شما را بانک مرکزی پرداخت می‌کند.

به این شکل طرف اصلی قرارداد شما بانک مرکزی است و شریک تجاری شما در اصل همان بانک متصل به دستگاه است. کمتر شیوه سرمایه‌گذاری وجود دارد که چنین پشتوانه محکمی داشته باشد. همن دلیل کافیست که با اطمینان از کم‌خطر بودن این روش به خرید یک دستگاه خودپرداز اقدام کنید.

دوم: نرخ کارمزد ثابت و مشخص در تمام طول قرارداد

یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت دستگاههای خودپرداز در بازگشت سرمایه امکان برآورد دقیق درآمد طبق کارمزد ثابت و ورودی دستگاه است. در تمام مدت زمان قرارداد شما با بانک نرخ کارمزدها مشخص و ثابت است.

تاکنون هیچ نوع کامزدی پرداخت در شبکه بانکی خصوصا دستگاههای خودپرداز کاهش نیافته و سیر منفی نداشته است. از سوی دیگر نرخ جذب مشتری و استفاده مردم از خدمات بانکی الکترونیک ارائه شده در دستگاههای خودپرداز پیوسته در حال افزایش است.

این افزایش غیر بازگشت از نظر اقتصادی ارزش بسیار بالایی دارد. به همین دلیل خرید دستگاه ATM سرمایه‌گذاری بر روی یک بستر ثابت مالی است.

سوم: سرمایه‌گذاری کاملا فیزیکی، قابل مشهود و قابل انتقال

خرید دستگاه خودپرداز یک سرمایه‌گذاری شناور نیست. اگر مالک دستگاه مشخصا در حوزه مالی سرمایه‌گذاری می‌کند، این سرمایه‌گذاری از نوع خرید خدمات است. ارائه کننده خدمت هم یک ابزار فیزیکی یا دستگاه مشخص است که در هر زمان قیمت مشخص و خریدار دارد.

بنابراین همانند هر وسیله یا ابزار فیزیکی دیگر قابل واگذاری است. این حال کمترین میزان خطرپذیر را برای مالک به همراه دارد، چرا که در صورت بروز مشکل یا انصراف از ادامه کار می‌تون به سادگی دستگاه را فروخت و اصل سرمایه را به کار دیگری منتقل کرد.

از همین رو خرید و فروش ATM در حال حاضر بخش قابل توجهی از صنعت تجهیزات و خدمات بانکی محسوب می‌شود.

چهارم: امکان سرمایه‌گذاری خرد

هزینه یک دستگاه خودپرداز در کشور تقریبا معادل یک خودرو رده پائین یا نهایتا متوسط است. این ویژگی برجسته باعث می‌شود بتوانید با حداقل هزینه ممکن سرمایه‌گذاری پایدار انجام دهید.

کمتر فرصت معادلی در کشور هست که بتوان با سرمایه خرد وارد آن شد، سرمایه‌گذاری مطئمن انجام داد و ابتدای هر ماه سود سرمایه را نیز دریافت کرد، و به سادگی هم آن را انتقال داد. در عین حال می‌توان با دقت در انتخاب مکان قرار گیری دستگاه سود آن را پیوسته افزایش داد و حفظ نمود.

بسیاری از مشاورین برجسته سرمایه‌گذاری متعقدند که برای سرمایه‌های خرد تعدد سبد سرمایه اهمیت زیادی دارد.

وقتی شما بتوانید مبلغ مشخصی را روی چند دستگاه سرمایه‌گذاری کنید و هر دستگاه را در مکان مشخصی قرار دهید خطرپذیر سرمایه‌گذاری شما با تقسیم شدن به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد، به این شکل که اگر یکی دستگاههای خودپرداز به هر دلیل مثل مکان نامناسب بازدهی کافی نداشت علاوه بر قابل انتقال بودن به اصل سرمایه شما آسیبی وارد نکرده و در عوض دستگاهی که در مکان مناسبتر قرار دارد این کمبود را جبران می کند.

پنجم : سرمایه گذاری اقساط

می‌توانید از یک بانک یا قرض‌الحسنه وام بگیرید، یک دستگاه خودپرداز بخرید و از محل سود دستگاه اقساط آن را بپردازید، تقریبا کمتر سرمایه‌گذاری وجود دارد که در کوتاه مدت بتوان منابع آن را قسطی پرداخت کرد.

بسیاری از شرکتهای ارائه کننده خدمات دستگاههای خودپرداز ، طرح فروش اقساط خودپرداز دارند که کارمزد اولیه آن به مراتب از وام تجاری بانکها کمتر است. بهتر است اگر تصمیم به خرید اقساطی دستگاه خودپرداز دارید آن مستقیما از یک شرکت معتبر خریداری کنید.

شرکت آریک تجارت نصف جهان آماده ارائه انواع دستگاه خودپرداز به صورت نقد و اقساط است. با مشاورین ما تماس بگیرید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *