زمان مناسب سرویس خودپرداز

دستگاه خودپرداز

دستگاه خودپرداز روی تقویم نیاز مشتری

دستگاه خودپرداز بر اساس ذات پویای خود همانند هر موجود زنده ارگانیک یا ماشینی نیازمند زمانهایی برای سرویس، تعویض قطعه یا بروزرسانی نرم‌فزاری و سخت‌افزای هستند اما این زمان بهتر است کی باشد؟

هر وقت نیاز شد یا برنامه‌ریزی قبلی آن می‌تواند در روند بازدهی و رضایت کاربران تاثیرگذار باشد؟

این مطلب در خصوص بهترین زمان برای سرویس‌های قابل پیش‌بینی با هدف بیشترین بازدهی دستگاههای خودپرداز و همچنین بهترین زمان از سرویس خارج کردن دستگاه برای شارژ مخزن اسکناس و سایر سرویس‌های لازم است.

این زمانها را به دو دسته ساعتی و روزانه تقسیم می‌کنیم تا با برنامه ریزی صحیح، دستگاه به بالاترین سطح بازدهی لازم برسد. برای این منظور سعی می‌کنید برآوری کلی از روند استفاده کاربران از دستگاه خودپرداز داشته باشید.

بسته به این که دستگاه خودپرداز شما در کجا نصب شد باشد، می‌توان اوج زمان استفاده ا آن را ارزیابی کرد. 

دستگاه های خودپرداز و مراکز خرید

دستگاه های خودپردازی که در نزدیکی یک مرکز خرید بزرگ نصب شده‌اند در تمام بعدازظهرها و روزهای تعطیل باید در حال کار باشد بنابراین این ساعات و روزها زمان مناسبی برای بروزرسانی نیست و شارژ نیست باید در زمانی که کمترین نیاز به آن است یعنی در غیر از زمان اوج مصرف انجام شود!

از دیگر نمونه‌های مشابه می‌توان به دستگاههای خودپرداز نزدیک مراکز اداری، دانشجویی و.. نام برد.

این دستگاهها عمدتا در ساعات صبح بیشترین زمان مراجعه را دارند، به همین دلیل در این ساعات نباید اقدام به سرویس‌دهی (غیرضروری) آنها کرد، مگر این که دستگاه به دلیل مشکل فنی قادر به ارائه خدمات نباشد.

نکته دیگر سرویس دستگاه در ساعات پایانی شب است. معمولا دستگاههای خودپرداز سالنی یا مستقر در مراکز عمومی را نمی‌توان در ساعات پایانی شب بروز یا سرویس کرد. تنها دستگاههای که در مغازه شخصی مستقر باشد – با در نظر گرفتن نکات امنیتی – در ساعات پایانی شب مناسب سرویس و شارژ پول هستند.

دستگاه خودپرداز

نمونه‌‌هایی از مناسبت‌های روزانه تقویمی

توجه به برخی از جزئیات تقویمی مانند زمان پرداخت یارانه‌‌ها از جلمه مواردی است که می‌تواند در موفقیت توجه کاربر به یک دستگاه خودپرداز تاثیرگذار باشد. معمولا در چندسال گذشته روز 26 یا 27 هر ماه زمان پرداخت یارانه است. نزدیک به 95 درصد از جمعیت 79 میلیون نفری کشور یارانه دریافت می‌کنند.

به سادگی می‌توانید تصور کنید که در روز پرداخت یارانه‌های اگر دستگاه شما حاضر به کار نباشد یا همان روز را برای سرویس و بروزرسانی انتخاب کنید، حجم قابل توجهی از مخاطبان را از دست خواهید داد. از دیگر مناسبتهای تقویمی می‌توان به تاریخ‌های پایان ماه در ایران توجه کرد. روزهای پایانی ماه علی‌الخصوص 3 روز آخر حجم تراکنش‌های مالی به شدت افزایش پیدا می‌کند که اصلی‌ترین دلیل آن پرداخت‌های حقوق و همچنین تسویه‌حساب‌هی کارفرمایی است.

صدور قبوض مختلف

اگر دقت کنید بسیاری از شرکتها قبضهای تلفن، آب، برق و گاز و سایر خدمات را به صورت ماهانه و در همین روزها صادر می‌کنند چون از نظر روانی همزمانی صادر شدن قبض آن هم به صورت ماهانه و حقوق در پایان ماه، سهولت پرداخت بیشتری فراهم می‌کند.

پس چه بهتر که این فرایند با دستگاه بروز و آماده‌ به کار شما انجام شود.

ترکیب سه فاکتور کلی روز و ساعت بیشترین مراجعه به دستگاه، نوع فعالیت انجام شده با دستگاه و همچینن، ساعات و روزهایی که دستگاه خاج از سرویس بوده است را طبق گزارش خروجی، به دقت مطالعه کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی اصولی برای بهترین زمان سرویس و همچنین شارژ اسکناس دستگاه داشته باشید.

در بسیاری از موارد ممکن است یک دستگاه خودپرداز فقط به دلیل اتمام اسکناس قادر به پرداخت نقدی نباشد اما سایر خدمات آن در دسترس باشد، آمارها نشان می‌هد حتی کاربرانی که نیازی به دریافت پول نقد ندارند با از سرویس خارج شدن یک فرایند مثل نبود پول یا کاغذ از دستگاه خودپرداز دیگری استفاده می‌کنند.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *